Forum

Man byder ind med 2 navne man tror kommer i top 6

Man skal have mindst en af dem i top 6 for at gå videre til 2 etape

Bud til 1 etape skal være skrevet i denne tråd senest lørdag kl 14

Lækker Oslo Cruise til vinderen

Husk man skal være med fra start af og gætte rigtigt på alle etaperne for at kunne gå videre

https://www.giroditalia.it/en/the-route/

Bennedbæk226.420Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark

Pogacar & Tiberi

RMIR64.015BronzebægerPræmievinderTop 1%PræmievinderGuldbægerTop 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Say My Name

Pog - Lipowitz

Pogacar - Tiberi

HOV HOV !!! Vores allesammens guru: Emil Axelgaard har jo endnu ikke forudsagt hvem vi skal vælge :-)

Men ellers stor tak og RESPEKT til gode Bennedbæk for at han endnu engang gider at arrangere denne sjove forårsspøg - det koster trods alt noget tid - og er jo helt ulønnet!

Maastricht-on-tour3.105Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

EA`s dedikation, engagement og lange tirader af helgarderede optakter. Ja. Men min guru ? Nej. Så allerede her altså ikke alles min hollandske forbindelse ;-)

Apropos at finde de rette ryttere på første etape. `Blot` at finde en/to af de fem som kører først hjem fra udbruddet, ind i smukke Torino.

Respekt til Bennedbæk. Enig.

God Giro.............

Til # 5, Hjertensfryd!

Jeg er nu RET sikker på, at der IKKE kører et udbrud hjem allerede på 1. etape, det vil være ganske usædvanligt i en grand tour, da alle jo gerne vil have førertrøjen, men det kan jo komme an på en prøve, hvis et udbrud virkelig holder hjem - ja, så giver jeg gerne en gratis fodtur til den smukke middelalder by: Maastricht - og inviterer på kaffe :-)

Og god Giro til alle håbefulde managers :-)

Maastricht-on-tour3.105Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Pog-Allan phillip

Pogacar og Tiberi

Pogacar og Alaphilippe

Pogacar og Lipowitz


Pogacar og Aurelien Paret-Peintre

stig markvardsen3.230PræmievinderTop 10%Valideret KontoTop 10%Top 1%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Sol Campbell: "I always dreamed of winning the league at White Hart Lane. So I left and joined Arsenal."

Pog og tibiri

Pogacar og Pogacar

Pogacar og Dani Martinez

  1. 6 - jo, måske jeg blot rører lidt i gryden ikke sandt :-?

TP kunne måske time det så der er nok på tanken til TdF. Og derfor gøre som LeMond i 1989 og 1990 i TdF - altså det hårde/onde.

Men, gåtur og kaffe lyder altid ok.

Pogacar og Geraint Thomas

Til # 15 Hjertensfryd :-)

Du mener, at Pogacar og UAE ikke optage forfølgelsen af et udbrud på 1. etape, er det korrekt forstået?

Hvis jeg har forstået dig korrekt, så er jeg såmænd slet ikke uenig i, at det ville være en klog strategi, for ikke at bruge for mange kræfter - for at have kræfter også til touren.

Men hvis ikke UAE jagter et udbrud på 1. etape - ja, så vil de andre favorithold jo blot gøre det i stedet for UAE, ik? Jeg tænker primært på Ineos, Visma, AG2R, BORA, Bahrain og DSM - men også alle de hold, som udelukkende satser på etaper og ikke har ambitioner i klassementet. Hvis jeg har ret vil det jo betyde at ALLE hold, undtaget altså UAE og de hold som har ryttere i udbruddet vil jagte. Det betyder jo så, at feltet ikke vil tillade et stort udbrud med ryttere fra mange hold - men kun vil acceptere et lille udbrud med ryttere fra 3-6 af de mindre hold.

MEN Hjertensfryd, du lyder som en venlig og sympatisk mand, så uanset hvem der får ret vil jeg hermed gerne invitere på kaffe i Maastricht - og hvis du vitterlig får ret - ja så topper jeg sgu gerne op med champagne :-)

Maastricht-on-tour3.105Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Pogacar & Bardet :-)

Foss bliver bedste skandinav og Kamp bedste dansker, du hørte det først fra mig :-)

Maastricht-on-tour3.105Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Pogacar og Schultz

Hvem fanden er Schultz..!!?
Nå.Fair nok.

Jeg tænker Lipowitz & G. Thomas

Vulpius7.265Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Sølvbæger
Jack is back.

Pog og Storer

Til # 20 Vulpius

Schultz er Nick Schultz, australsk rytter på 29 år, som kører for holdet Israel.

Zweeler regner ham 40. største favotit på 1. etape, så det vil være en ganske pæn overraskelse, hvis han vitterlig går i top-6 :-)

Han vandt dog 1. etape i år i Catalonien!!!

Maastricht-on-tour3.105Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Jeg gør i øvrigt opmærksom på, at man kan sætte fem gratis hold på giroens officielle hjemmeside, spillet kaldes fantagiro, og minder om managerspillet her. Flotte præmier. Jeg har lavet en liga der, som hedder Team Danmark, og det ville være hyggeligt om også andre her ville deltage i denne liga :-)

Maastricht-on-tour3.105Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Pogacar & D. Martinez

Pogacar og Alaphilippe

Vores allesammens højtelskede guru: Emil Axelgaard skriver nu om 1. etape:

"BEMÆRK: Husk at jeg rangerer efter vinderpotentiale. Som beskrevet ovenfor regner jeg med en ret selektiv etape, der vil være domineret af klassementsryttere, og derfor vil top 10 formentlig i vidt omfang bestå af disse - også nogle langsomme af slagsen. Med flere af de hurtige folk på listen er det enten-eller, og som det fremgår ovenfor har jeg ikke den store tiltro til, at mange af dem kommer med hjem. Er man mere interesseret i top 10-ryttere end potentielle vindere - og det har jeg en grum mistanke om, at der er mange, der er - skal man altså nok se i retning af halvhurtige klassementsryttere, selvom de ikke har den store chance for faktisk at vinde en spurt. Der uddybes om de enkelte kandidater ovenfor.

Feltet.dks vinderbud: Tadej Pogacar

Øvrige vinderkandidater: Daniel Martinez, Julian Alaphilippe

Outsidere: Andrea Bagioli, Jhonatan Narvaez, Valentin Paret-Peintre, Aurelien Paret-Peintre, Antonio Tiberi

Jokers: Mauri Vansevenant, Romain Bardet, Alexey Lutsenko, Luke Plapp, Geraint Thomas, Damiano Caruso, Kevin Vermaerke, Attila Valter, Tobias Foss, Simone Velasco, Christian Scaroni, Maximilian Schachmann, Quinten Hermans, Henok Mulubrhan, Michael Woods, Nick Schultz"

---------------

Min kommentar: Jeg har selv tippet Pogacar ( som vist hver eneste også har) & Bardet. Bardet er ikke i Emils top-6, men jeg tror nu alligevel på ham. Og læg også mærke til, at Nick Schultz også er på listen - godt nok allernederst, men alligevel - så måske har han måske alligevel en chance for TOP-6, som Vulpius allerede har forudsagt?

Maastricht-on-tour3.105Valideret KontoTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%SølvbægerTop 10%Top 10%
Tror på de unge drenge i Giro 2024 !!!

Pogacar og Mulubrhan

@ #26

DIN højtelskede guru (ikke vores allesammens og slet ikke min) overgår sig selv denne gang og formår at nævne mere end 70 ryttere i sin optakt!

Thomas Adamsen143.120PræmievinderGuldbægerSølvbægerSølvbægerTop 10%Top 10%PræmievinderGuldbægerTop 1%PræmievinderPræmievinderPræmievinder
Rest in Peace, Chris Anker

Tadej Pogacar & Jhonathan Narvaez

Maas:

Jeg har fulgt løb siden Kim A. endte med først at sejre og siden for at sendes i bad - permanent. Så kender egentlig godt dynamikkerne i etapeløb/GT.

Pointen nu mere at `håbet er lysegrønt`. For lægger UAE løbet i et jerngreb, så går noget af spændingen da fløjten.

En Giro som i 2012 måske ikke så skidt. For min skyld ingen alarm. Når bare Jonas tager stikket hjem til sommer.

Det sagt, så lad løbet udfolde sig som det nu gør. Og mon ikke der kommer weaterprotokols og andet ødelæggende for idrætten i disse år.

I sidste ende kommer det rette podie nok til at stå. Plejer det jo.

Nok om dette tema. Lad løjerne begynde. God weekend.

Poga og Dani Martinez

Pogacar og Bagioli

Pogacar - Bardet

Askemayn22.465Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 1%Top 1%Top 10%Top 10%Top 10%
Le Tour <3

Pogacar og tiberi

Pogacar og tiberi

Poga & Lipo

Pogacar og Schachmann

Pog og Tiberi

Quasar One15.285Top 10%PræmievinderTop 1%PræmievinderTop 10%BronzebægerTop 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Præmievinder
Hvor er Smadremanden, når vi har brug for ham?

Pogacar og Carr

Pogacar og Bardet

Pogacar og Aurelien Paret-Peintre

Jigman75Valideret KontoTop 10%Top 10%
Jeg har haft en normal dansk barndom. Jeg fik kryddere hver søndag morgen. Jeg blev taget i at hugge lakrids hos købmanden som lille

Pog & Vansevenant

MoxRacing9.745PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderBronzebæger
Udskiftninger i et golfspil?? Sig mig, har I fuldstændig tabt sutten, folkens – det er squda ikke ishockey eller lille Ida's købmandsbod ved vejkanten, det her!!

Pogacar og Bardet

@ 22
Takker min Dutch Connection. :-)

Vulpius7.265Valideret KontoPræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 1%Sølvbæger
Jack is back.

Pogi & `Allen Fillip`

Synes 007 mangler i denne Giro btw? Han plejer jo da ellers at få sat nogle afstemninger op.

Pogacer & D martinez

Patrick Strelecz Larsen🏆68.030PræmievinderTop 10%PræmievinderPræmievinderTop 10%Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%
10% Luck, 20% Skill, 15% Concentrated Power of Will, 5% Pleasure, 50% Pain, and 100% Reason to Remember the Name.

pogacar & bardet

Pogacar og Alaphillippe

Pogacar og Alaphillippe.
Tak til Bennedbæk.
God Giro til alle

Pogacar og Mattia Bais :-)

Pogacar & D Martinez

Pogacar og Alaphilippe

Pogacar og Tiberi

Pogacar & Daniel Martinez

Vulpius Kikser desværre men ellers går alle andre med videre

Herligt Pogacar ikke bare lige kan vinde alle de etaper han har lyst til

Bennedbæk226.420Top 10%Top 10%PræmievinderPræmievinderTop 1%PræmievinderTop 1%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%Top 10%
Kom så Danmark